Mijn eerste weekje in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirte Milo - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirte Milo - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje in Paramaribo

Door: Mirte Milo

Blijf op de hoogte en volg Mirte

14 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Heee lieve mensen,

Op aandringen van papa en mama schrijf ik nu mijn eerste verhaalt over mijn avontuur, haha nee het is hartstikke leuk om jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur hier. De eerste week is alweer bijna om, die is wel snel gegaan! Maandagavond half 6 lokale tijd in Suriname kwamen we aan. Toen we het vliegtuig uitstapten was het heerlijk warm en het miezerde een beetje. Dat was best wel lekker! We snakten allemaal naar een sigaret, 8 uur zonder sigaret is natuurlijk veeeel te lang :P we moesten natuurlijk eerst nog door de douane en dit duurde ontzettend lang. Om half 7 hadden we eindelijk onze bagage en toen konden we ook eindelijk roken! De taxi stond al vanaf half 6 op ons te wachten (wij hadden verwacht dat hij te laat zou komen aangezien dit normaal is in Suriname haha).
De taxirit naar ons huis duurde ongeveer anderhalf uur. In deze tijd heb ik niet veel kunnen zien, omdat het al donker was.
Toen we aan kwamen in ons huis werden we goed ontvangen en we kregen een rondleiding door het huis. Wij hebben de bovenverdieping voor onszelf, heel chill :) we hebben ook leuke huisgenoten :)
Er was geen klamboe voor ons dus ik heb de eerste nacht slecht geslapen. Ik was bang voor beesten en ik hoorde allerlei rare geluiden :P

De volgende dag zag ik Paramaribo bij daglicht. Vanaf ons balkon beneden hebben we een mooi uitzicht (foto's komen nog)
Lisa, Nadine en ik hadden 'sochtends al meteen kennismaking op stage. Ik hoorde van mijn contactpersoon dat het een halfuur tot driekwartier fietsen is naar mijn stage :O wel goed voor mijn conditie haha!
Dinsdagavond zijn we uiteten geweest en dit was niet zo'n succes :P
We gingen eerst even wat drinken bij Zus&Zo, een heel gezellig cafeetje waar ook veel Nederlanders komen. Daarna gingen we op zoek naar een restaurant, dit was niet zo makkelijk te vinden. We kwamen alleen maar Chinezen tegen en laat ik daar nou net niet van houden :P na een halfuur zoeken zijn we dan toch maar een Chinees binnen gegaan. De mensen waren niet vriendelijk en het eten was ook niet lekker. Ik had visfilet met zoet-zure saus waar allemaal vieze botjes in zaten. De volgende keer eerst maar even informeren waar goede restaurantjes zitten :P

Woensdag zijn we naar een markt in de buurt geweest. Dit was heel indrukwekkend om te zien. Allemaal kleine kraampjes in een grote hal met heel veel groente, fruit, vlees en kip. Er lagen ook gewoon hele kippen en vissen waar de ogen nog in zaten, best wel vies! Er zaten zelfs levende kippen die je kon kopen en dan zelf kan slachten, getsie!

Donderdag zijn we wat gaan drinken met klasgenoten, heel gezellig! Daarna zijn we naar de palmentuin geweest, deze is echt heel mooi!
's Avonds ben ik met een huisgenootje mee geweest naar Salsa dansen, dit wil ik echt gaan leren. Ik mocht alleen niet mee doen, omdat er geen nieuwe mensen meer bij konden. Maar kijken was ook heel leuk :) Iedere eerste dinsdag van de maand begint er een nieuwe Salsa cursus dus volgende maand ga ik me inschrijven :) We zijn nog wezen stappen bij Havanna, dit is de club waar iedereen op donderdag naar toe gaat.

Gisteren zijn we naar de vreemdelingenpolitie geweest om onze verblijfsstempels te halen. We hadden een een tip gekregen van onze huisgenoten dat we het beste om kwart voor 2 konden gaan, omdat ze om 2 uur dicht gaan en dan duurt het niet zo lang voor je de stempel hebt. Toen we binnen kwamen om kwart voor 2 zei een medewerker gelijk 'de volgende keer moeten jullie wel eerder komen, want we sluiten om 2 uur'. Wij keken achter de balie en daar zat een vrouw lekker te chillen en chips te eten, dat is dus typisch Surinaams :D

Nou dit was zo ongeveer mijn eerste week in Suriname! Het was een week waarin ik heel erg heb moeten wennen. Het is nu weekend en we gaan lekker zwemmen en chillen :)
Maandag begint stage en dan kan ik een beetje een ritme opbouwen.

De volgende keer kan ik vast al wat mooie tripjes op mijn blog plaatsen!

Doei Doei xxxx

  • 14 Februari 2015 - 16:51

    Metty Könemann:

    Hi Mirte,
    wat een leuk verhaal! Heel goed geschreven! Hoop nog veel van je te horen!
    Liefs van ons hier!

  • 14 Februari 2015 - 17:21

    Elly Milo:

    Wat een leuk verhaal Mir. Dat er nog vele mogen volgen. Xx mam

  • 14 Februari 2015 - 18:14

    Jeroen Ten Tusscher:

    Haha cool! Benieuwd naar foto's :-)
    Enjoy! x

  • 14 Februari 2015 - 18:24

    Ingrid:

    Hee Mitt!! Super leuk om je verhaal te lezen!! Ik word hierdoor nog jaloerser! Ben ook heel benieuwd naar foto's! Xxxxxx

  • 14 Februari 2015 - 19:17

    Anne Ros:

    Mooi verhaal en al veel ervaring opgedaan in 1 week

  • 14 Februari 2015 - 22:16

    Zerline:

    Hoi Mirte, dat klinkt positief en dat eten, dat went vast wel!
    geniet ervan!

  • 15 Februari 2015 - 07:55

    Patricia Milo:

    Hoi Mirte,
    Wat een geweldige ervaring. Geniet er van en ik lees met veel plezier jouw belevenissen. Hou je taai. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mirte

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 3852

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 09 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: